The Making-of
The Making-of
A film director wants to put together a superhero remake, made in Germany. But some crew members aren't quite ready for the pressure of their roles. Crisis-shaken supermen, free-spirited filmmakers, a ridiculously bold plot, and a shot of predator romanticism comprise the makings of a cryptic comedy.
In The Making-of, Nora Abdel-Maksoud stirs up »hot potato« themes that will burn your fingers. A wicked satire about the film business and theatrical ideals, a desperate hosanna to the paradox of acting and an optimistic swan song for roles that no one can really fulfil. All presented by means of performance strategies that torpedo attribution, cut in real time and completely shot without a camera – but live and in 3D!
Premiere: 13/Januar 2017
Watch the Trailer
Nora Abdel-Maksoud was named best up-and-coming director 2017 by Theater heute for THE MAKING-OF. She also received the Kurt-Hübner-Regiepreis 2017 for the play.
Invited to Radikal jung 2017 – The festival for young directors
Photo: Esra Rotthoff
Stage Photos: Ute Langkafel
Web
Cast
»Ein bunter Strauß derber Abrechnungen mit Männerfilmbildern und ›feministischen Performances‹, eine hübsch garstige Parodie auf die derzeit beliebtesten Themen in den Theaterdiskursen, vom Kult um das Authentische bis zum Streit um Schauspielergagen.«
Berliner Zeitung, Dirk Pilz»Das Stück glänzt durch eine hervorragende Dramaturgie, exaktes Timing und die Energie der vier Schauspieler, die das Stück von der ersten bis zur letzten Sekunde trägt.«
Märkische Oderzeitung, Inga Dreyer
»Das Stück ist ein Spaß für Feuilletonleser und Theaterfreunde, weil es auch alles Leiden an diesen Leidenschaften einschließt.«
taz, Katrin Bettina Müller
» [...] mit immer absurderen Ausbrüchen sowie kenntnis- und anspielungsreichen Seitenhieben auf das Filmbusiness (und das Theater!) entsteht ein ironisch-bissiger Parforceritt. Der endet irgendwann in enthemmtem Enthüllungsdrang, dem sich die exzellenten Darsteller – keine Peinlichkeit auslassend – lustvoll provozierend überlassen. Kluge Dekonstruktion von Rollenzuschreibungen, gleichzeitig eine heimliche Liebeserklärung an das Genre.«
Zitty, Regine Bruckmann
Maxim Gorki Theater
Stage:
Studio Я
Hinter dem Gießhaus 2
10117 Berlin